Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

ΝΙΩΘΕΙΣ ΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΟΥ ?




ΞΕΡΕΙΣ   ΤΙ   ΕΙΝΑΙ   ΣΠΙΤΙ   ?????



Νιώθετε άνετα , δεν νιώθετε αμήχανα , 
μπορείτε να κινείστε άνετα πιο εύκολα στο σπίτι σας , παρά εκεί που είστε ξένος .

Στο σπίτι σας δεν είστε ξένος .

Σ’ αυτή την περίπτωση έχετε πολλά σπίτια , γιατί μπορεί να έχετε πολλούς αδερφούς και φίλους , άρα μπορώ να νιώσω άνετα σε πολλά μέρη .
Μπορεί να έχεις σπίτι να ζεις σ’ αυτό , αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το νιώθετε σπίτι σας .
Τι είναι αυτό που κάνει ένα σπίτι το σπίτι σας ????

Να έχουμε στοργή και συνεργασία με τα πρόσωπα που ζουν εκεί .
Να νιώθουμε σιγουριά .

Αυτό είναι που ονομάζετε σπίτι σας ???
Εκεί που έχετε σιγουριά ?
που νιώθετε άνετα ?
εκεί που δεν είστε ξένος ?
εκεί που δεν έχετε φόβο ?
εκεί που δεν μας μαλώνουν ?
εκεί που δεν μας υποχρεώνουν να κάνουμε κάτι ?
εκεί που νιώθουμε τελείως ασφαλείς και ελεύθερα ?
εκεί που νιώθουμε ότι κάποιος μας φροντίζει , κάνοντας τον κόπο να είναι τα ρούχα καθαρά ?
Τι είναι λοιπόν σπίτι σας ????
Αυτό όλο , δεν είναι το σπίτι σας ?
Αυτό όλο που νιώθετε , τι είναι  ? μια αίσθηση , μια αισθηματικότητα ?
Πρέπει να προσέξεις εδώ .
Θέλω να ανακαλύψω ουσιαστικά τι σημαίνει για μένα σπίτι μου και όχι θεωρητικά ?
Έχω γυρίσει πολλά μέρη στον κόσμο . έχω κοιμηθεί πάνω σε καράβια , έχω κοιμηθεί στο πάτωμα , έχω κοιμηθεί σε πολυτελή ξενοδοχεία , έχω κοιμηθεί σε όλων των ειδών τα μέρη και έχω νιώσει σαν να είμαι σπίτι μου – καταλαβαίνετε ?
Για μένα σπίτι , είναι όπου και αν είμαι .
Μερικές φορές υπάρχει ένας ωραίος κήπος , άλλες ένας καναπές , άλλες ένας σκέτος τοίχος μπροστά μου , άλλες μια φτωχογειτονιά δίπλα , σου λέω αληθινά πράγματα , όχι φανταστικά .
Μερικές φορές γίνεται ένας τρομακτικός θόρυβος γύρω μου , άλλες το πάτωμα μπορεί να είναι βρώμικο ή τα σεντόνια που κοιμήθηκα .
Νιώθω σα στο σπίτι μου , όπως νιώθω και τώρα που σου μιλάω .



Εσύ τι ιδέα έχεις για το σπίτι σου ?

Είστε σίγουρος πως νιώθετε σα στο σπίτι σας , στο σπίτι σας ?

Νιώθετε ασφαλής ?
Νιώθετε ότι σας περιποιούνται ?
Ότι σας φυλάνε , ότι ποτέ δεν σας κατηγορούν ?
Πως σας μιλούν στοργικά να μην κάνετε κάποια πράγματα ?

Μην διατυπώνεις θεωρίες με το μυαλό σου .
Σε ρωτώ απλά νιώθεις  σα το σπίτι σου ????

Μπορείς να πεις ότι δεν είναι η ιδανική κατοικία , μερικές φορές μαλώνουμε , αλλά μαλώνουμε στοργικά .

Να θυμάστε τα ιδανικά είναι αισθηματικότητα .
Μαλώνεις στοργικά . Ναι . και η ερώτηση .
Είναι σπίτι αυτό για σας ????????????

Αν νιώθεις σα το σπίτι σου , να θυμάστε , είστε και εσείς υπεύθυνοι .

Αν νιώθω σα το σπίτι μου , είμαι υπεύθυνος .
Αν δεν νιώθω , δεν είμαι υπεύθυνο άτομο .

Μεταφέρω ένα έπιπλο από το ένα δωμάτιο στο άλλο και το χτυπάω αλλά δεν με νοιάζει .
Αν είμαι σπίτι μου θα προσέξω  - με παρακολουθείς ?
Αυτό εννοώ με το να ανταποκρίνεστε θετικά , με το να είστε υπεύθυνος .
Όταν νιώθετε σα το σπίτι σας , φροντίζετε τα πράγματα , φροντίζετε τον εαυτό σας , δεν θέλετε να πληγώσετε την μητέρα , δεν θέλετε να δημιουργήσετε πολλή δουλειά .
Είναι ένα είδος στοργικής δημιουργικής κίνησης .

Δεν τα ξέρατε όλα αυτά τα πράγματα ?
Τι στιγμή που νιώθετε σα το σπίτι σας λοιπόν τι δημιουργείτε ??????



ΣΤΟΡΓΗ

Τότε μπορείτε να μου πείτε « για τα’ όνομα του θεού , μη χτυπάς το έπιπλο « και επειδή νιώθω σα το σπίτι μου δεν θα προσβληθώ .
Αναρωτιέμαι αν καταλαβαίνεις για ποιο πράγμα μιλάω .
Εκεί λοιπόν που νιώθετε σα το σπίτι σας , αρχίζει να φυτρώνει ο σπόρος της στοργής , δεν είστε υποχρεωμένος να τον καλλιεργείστε , αρχίζει να ανθίζει .
Αυτό είναι που συμβαίνει με όλους .
Αν δεν νιώθετε τώρα που διαβάζεις σα το σπίτι σου , ανακάλυψε ποιανού λάθος είναι .
Αν είναι δικό σου ή άλλου διορθώστε το .
Εσύ . μην επαναπαύεστε και λέτε «δεν νιώθω σαν το σπίτι μου « κάνε κάτι  γι’ αυτό .

Όταν μεγαλώσεις θα φύγεις από αυτό το σπίτι και θα πρέπει να αντιμετωπίσεις τον κόσμο .
Και αν δεν έχεις αυτό το σπόρο μέσα σου ο κόσμος θα σε καταστρέψει , θα σε ποδοπατήσει , υπάρχουν λύκοι έξω και δολοφόνοι – μη σου ξεφεύγει .

Αυτή η αίσθηση ότι είστε τελείως χαλαρωμένος , τελείως σα το σπίτι σου –με την έννοια που την μεταχειρίζομαι – αυτό θα δημιουργήσει την υπευθυνότητα που είναι στοργική .
Ελευθερία και μη – εξάρτηση .
Στοργικά υπεύθυνος .
Και όταν αυτός ο σπόρος ανθίσει στο σπίτι σου , θα τον έχεις μαζί σου και θα τον διατηρείς σε όλη σου τη ζωή .

Αν δεν λειτουργήσει τότε ο κόσμος θα σε καταστρέψει . ο κόσμος σε κάνει αυτό που θέλει να είσαι . ένα πονηρό ζώο .

Κάποιοι θα παντρευτούν ή παντρεύτηκαν και θα πουν στη σύζυγο «¨αγάπη μου σε αγαπώ» και μετά θα φύγουν για το γραφείο ή κάποιο άλλο είδος δουλειάς γεμάτοι ανησυχία , θα θέλαν να προωθήσουν τον εαυτό τους , γεμάτοι φιλοδοξία  , απληστία . Θα γυρνάτε στο σπίτι και θα λέτε «αγάπη μου σε αγαπώ»
Αυτό είναι το παράδοξο του πράγματος .
Αυτό είναι που γίνεται στον κόσμο .

Σ’ αυτό υπάρχει φόβος , ζήλια , προσκόλληση , ανησυχία – αυτή δεν πρέπει να κοιτάξει κανένα άλλο εκτός από εμένα .

Περνάμε κάποιες ώρες ή μέρες μαζί τον χρόνο .
Και είναι δική σου υπευθυνότητα – ξέρεις τι σημαίνει αυτό – να το κάνετε σπίτι σας .
Αν δεν είναι σπίτι σας , μην μου πεις αυτό δεν είναι σπίτι μου επειδή δεν κάνεις ορισμένα πράγματα  εδώ .

Τότε συμμετέχετε σ’ αυτό .

Ακούτε απλώς ή παίρνετε μέρος ??

Δημιουργείστε , μην αφήνετε κανένα άλλο να κάνει όλη τη δουλειά και να πείτε «ναι , είμαι πολύ άνετα εδώ , αυτό είναι σπίτι μου» Τότε δεν είναι σπίτι σας , γιατί δεν το έχετε κτίσει .

Από μικρός έζησα σε πολλά σπίτια , άλλων ανθρώπων , και ποτέ δεν είχα ένα μέρος που θα μπορούσα να πω γι’ αυτό « αυτό είναι το σπίτι μου «
Υπάρχει όμως η αίσθηση πως νιώθετε σαν στο σπίτι σας όπου και αν βρίσκομαι , επειδή είμαι υπεύθυνος , φιλόστοργος .
Το σπίτι δεν είναι δημιούργημα συναισθηματικότητας , είναι δημιούργημα γεγονότος – του γεγονότος ότι νιώθω σα το σπίτι μου .


Δηλαδή
είμαι ελεύθερος 
είμαι υπεύθυνος
είμαι φιλόστοργος  

Η πλήρη υπευθυνότητα είναι η αίσθηση του να νιώθετε σαν να είστε σπίτι σας .

Δεν υπάρχουν σχόλια: