Δευτέρα 24 Ιανουαρίου 2011

Ουκ εμού αλλά του λόγου ακούσαντας ομολογείν σοφόν εστίν εν πάντα είναι ( Ηράκλειτος )


ΕΜΕΝΑ          ΑΚΟΥΣΤΕ        ΚΑΙ     ΟΧΙ    ΤΟ   ΛΟΓΟ .
ΕΙΝΑΙ     ΣΟΦΟ   ΝΑ    ΔΕΧΕΣΤΕ      ΠΩΣ      ΟΛΑ     ΤΑ       ΠΡΑΓΜΑΤΑ    ΕΙΝΑΙ     ΕΝΑ
Ουκ εμού αλλά του λόγου ακούσαντας ομολογείν σοφόν εστίν εν πάντα είναι                  ( Ηράκλειτος )


Λόγος σημαίνει Νόμος , πνευματικότητα , το έσχατο βάθος της ύπαρξης .

Το ίδιο έλεγε και ο Ιησούς , το ίδιο και ο Βούδας .

Αφού δεν ξέρεις τίποτα για το Λόγο καλό είναι να ακούς εμένα και καλό είναι να ξέρεις πως όλα τα πράγματα είναι ένα .

Εδώ μπαίνει η εμπιστοσύνη και η πίστη . Θρησκεία δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς την εμπιστοσύνη γιατί δεν γνωρίζετε το έσχατο υπόστρωμα της ύπαρξης τι είναι .
Και δεν υπάρχει τρόπος απόδειξής του , δεν υπάρχουν επιχειρήματα .
Αν ξέρεις ,ξέρεις  . Τι μπορεί να γίνει λοιπόν ??? και λέει ότι αυτό που είναι , είναι .
Ότι πίσω από την πολλαπλότητα του κόσμου πίσω απ’ αυτήν , υπάρχει το ένα .
Τα ίδια έχει πει και ο Ιησούς .
Και επειδή ζείτε στην περιφέρεια , θα παρατηρήσετε παρακάτω ότι είμαι αντιφατικός
Αλλά αν ακούτε όχι μόνο στα λόγια μου , αλλά σε μένα , ποτέ δεν θα δεις αντίφαση .
Όταν θα ακούς και θα μπορέσεις να ακούσεις τον ίδιο τον Λόγο , χωρίς την ανάγκη μεσολαβητή , τότε θα ξέρεις – δεν θα χρειάζεται να δέχεσαι –τότε θα ξέρεις – δεν θα χρειάζεται να εμπιστεύεσαι .

Αυτή τη στιγμή χρειάζεται η εμπιστοσύνη γιατί δεν ξέρεις και χρειάζεσαι κάποιον που να ξέρει . Χρειάζεσαι τη βοήθεια κάποιου που θα σε οδηγήσει από το γνωστό στο άγνωστο . Και χωρίς εμπιστοσύνη αυτό είναι ακατόρθωτο .
Αν δεν με εμπιστεύεσαι , πως θα έρθεις μαζί μου στο άγνωστο ?????
Θα σταματάς στα όρια του γνωστού και θα λες – μέχρι εδώ ξέρω , είμαι ασφαλής , πιο πέρα αρχίζει ερημιά και το άγνωστο . Ποιος είσαι εσύ που θα με οδηγήσεις εκεί και γιατί να σε εμπιστευτώ ????-

Εκεί που συνορεύει το γνωστό με το άγνωστο , μόνο η εμπιστοσύνη χωράει .
Πρέπει να με αγαπήσεις βαθιά , γιατί μόνο στην αγάπη υπάρχει εμπιστοσύνη .
Πρέπει να υπάρξει μια μύχια σχέση αγάπης .

Το μικρό παιδί πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στον πατέρα και στη μητέρα του .
Αν του κρατάς το χέρι και συνέχεια ρωτά που με πας – που με πας ???
Δεν υπάρχει δυνατότητα ανάπτυξης .

Μαθαίνεις να περπατάς , μαθαίνεις ξανά να ψάχνεις , να αναζητάς  και δεν ξέρεις που πας , δεν ξέρεις που είσαι .

Αυτό εννοεί ο Ηράκλειτος όταν λέει –
Εμένα ακούστε ,όχι τον Λόγο . είναι σοφό να δέχεστε πως όλα τα πράγματα είναι ένα.

Μια είναι η σοφία , να γνωρίζεις τη νόηση που όλα κυβερνά μέσα απ’ όλα .
Μια είναι η σοφία και μοναδική
Θέλει και δεν θέλει να λέγεται με το όνομα του Δία .       ( Ηράκλειτος )


Η σοφία δεν θέλει να κηρύξει τον εαυτό της υπέρτατο θεό , όμως είναι .
Αν λοιπόν ένας θεός πει – Δεν είμαι ο υπέρτατος θεός – λέει ψέματα
Αν πει  -είμαι ο υπέρτατος θεός – προβάλλει το εγώ .
Και στις δύο περιπτώσεις υπάρχει πρόβλημα  και γι’ αυτό μερικές φορές λέει « είμαι « και μερικές λέει « δεν είμαι «  Και μένει σε σένα να βρεις την αλήθεια ανάμεσα στα δύο . Δεν είναι θεός , γιατί δεν υπάρχει πια Εγώ για να αξιώσει και είναι Θεός ακριβώς γιατί δεν υπάρχει Εγώ , δεν υπάρχει αυτός που θα διατυπώσει τον ισχυρισμό

Ο Βούδας έλεγε – παραδοθείτε σε μένα -  και ύστερα έλεγε
-          δεν χρειάζεται να προσκυνάτε εμένα , βρέστε το δικό σας φως –


μια είναι η σοφία και μοναδική , θέλει και δεν θέλει να λέγεται με το όνομα του Δία .

Από αυτό προέρχονται όλες οι αντιφάσεις των φωτισμένων .
Ότι και να πουν πρέπει αμέσως να προβάλλουν το αντίθετο του , γιατί λένε κάτι που είναι ενιαίο που είναι ένα . Και το ένα , αυτό που είναι ενιαίο , δεν έχει γλώσσα γιατί η γλώσσα στηρίζεται στο δυισμό .
Είμαι το φως -   και τότε ποιος είναι το σκοτάδι .
Αυτός όμως που έχει φτάσει είναι και φως και σκοτάδι .

Και εξαιτίας αυτού του παράδοξου ο Αριστοτέλης έλεγε για τον Ηράκλειτο
-          αυτός έχει κάποια βλάβη, είτε στο μυαλό , είτε στον χαρακτήρα , γιατί μιλά με παραλογισμούς –

Η σοφία είναι απέραντη , και περικλείει όλα μαζί τα αντίθετα .
Χρειάζεται καρδιά που να αισθάνεται για να μπει μέσα στο παράλογο .

Αυτό είναι εμπιστοσύνη .

Η εμπιστοσύνη είναι το εργαλείο για να μπεις στον παραλογισμό ενός φωτισμένου ,
Και τότε όλα αρμονίζονται  και βλέπεις το ένα .


Δεν υπάρχουν σχόλια: