Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φιλοσοφικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Φιλοσοφικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Παρασκευή 27 Ιουλίου 2012

Τι είναι η ζωή ?



Η ζωή είναι το ΕΔΩ και ΤΩΡΑ , σε όλη της την δόξα,
για να βιώνεται,
για να απολαμβάνετε , 
για να είσαι μέσα της ευχαριστημένος 

Δεν είναι Αίνιγμα ,  Δεν είναι Μυστήριο 

Αν πάρεις την ζωή σαν ερωτηματικό , αυτή η προσπάθεια σου γίνεται διανοητική και σε οδηγεί σε όλο και περισσότερες πνευματικές προσπάθειες  και ψάχνοντας για την απάντηση θα κρατιέσαι από θεωρίες 

Η ζωή δεν είναι ερωτηματικό 
Είναι πρόσκληση !
Υπάρχει και σε περιμένει να γίνεις επισκέπτης 
Μην την πολεμάς 
Μην προσπαθείς να την απαντήσεις !

Η γνώση έρχεται μέσα από την εμπειρία , όχι μέσα από τη θεωρία 
Χίλιες εγκυκλοπαίδειες να διαβάσεις για τον χορό ,
αν δεν χορέψεις , χορό δεν πρόκειται να μάθεις

Άμα πάρεις την ζωή σαν θεωρία , είναι σίγουρο οτι κάπου κάποτε , θα κολλήσεις σε κάποια θεωρία
Η θεωρία τουλάχιστον είναι παρηγοριά , αλλά δεν είναι ζωή 

Μπορεί να έχεις μια θεωρία για το τριαντάφυλλο ,
για το τί είναι τριαντάφυλλο ,
μπορείς ίσως να έχεις και μιά φωτογραφία ενός τριαντάφυλλου ,
αλλα και αυτή ακόμη είναι μια φωτογραφία , δεν είναι τριαντάφυλλο 
Δεν κουβαλάει τίποτα μέσα του ζωντανό 

Η λέξη ζωή , δεν είναι ζωή 
Η λέξη αγάπη δεν είναι , αγάπη 

Και τί είναι ζωή ?

Ακουσα οτι τρεις ομορφάντρες καθόντουσαν σε παγκάκι,
όταν πέρασε από μπροστά τους μια πενέμορφη αγγελική ξανθιά ύπαρξη και τους χαιρετούσε

Λέει ο πρώτος : Μην χαίρεστε , εμένα χαιρέτησε και έτσι όφειλε !
_ τι εννοείς ??  , ρωτά ο δεύτερος
-  Μου δάνεισε 10,000 $ , πριν 3 χρόνια και δεν της έχω δώσει πίσω τίποτα , Έπρεπε να χαιρετήσει 

Λέει ο Δεύτερος :  Κάνεις λάθος , Εμένα χαιρέτησε και έτσι όφειλε 
- Εγώ της δάνεισα 10,000 $ και δεν μου έχει δώσει τίποτα πίσω ,
την στιγμή που με βλέπει τρομάζει , Αυτή μου οφείλει !

Γέλασε ο Τρίτος και γύρισαν και τον κοίταξαν οι άλλοι δύο και τον ρώτησαν 
Γιατί γελάς ??
_ Εμένα χαιρέτησε , ούτε Αυτή μου χρωστάει , ούτε Εγώ της χρωστάω !
Γιατί λοιπόν να μην με χαιρετήσει ?
Ούτε Σου Χρωστάω 
Ούτε μου Χρωστάς ,
Απλά όταν παραδίνεσαι στη Φύση σου ,
βλέπεις που σε πάει αυτό που λέγεται Ζωή !

Δευτέρα 23 Ιουλίου 2012

Περιμένοντας τον Γκοντό !



Στο σπουδαίο έργο του Σαμουελ Μπέκετ , Περιμένοντας τον Γκοντό ,
συμβαίνει κάποια στιγμή αυτό το σπουδαίο μικρό επεισόδιο .

Στοχάσου πάνω σ' αυτό !!

Δύο αλήτες ο Βλάντιμίρ κ ο Εστραγκόν , 
είναι πάνω στη σκηνή και περιμένουν , 
όπως περιμένουν ΟΛΟΙ σ' αυτόν τον Κόσμο .
Κανένας δεν ξέρει τι ακριβώς περιμένουν , αλλά,
Ολοι περιμένουν .
Ολοι ελπίζουν σε κάτι , οτι πρόκειται να συμβεί αύριο .
Δεν συνέβει σήμερα , αλλά πρόκειται να συμβεί αυριο .

Αυτό είναι το ανθρώπινο μυαλό !
Το σήμερα χάνεται , 
αλλά ελπίζει πως αύριο κάτι μπορεί να συμβεί .

Και εκείνοι οι δύο αλήτες , 
κάθονται κάτω από ένα δένδρο 
και περιμένουν ......   περιμένοντας τον Γκοντό .

Κανένας τους δεν ξέρει ποιός είναι ακριβώς  ο Γκοντό . 
Το όνομά του ηχεί σαν God - Θεός . αλλά απλά μοιάζει λίγο με την λέξη .
Και για την ακρίβεια όλοι οι θεοί που περιμένεις μοιάζουν λίγο με τον Γκοντό .
Εσύ τους έχεις δημιουργήσει .
Πρέπει κάτι να περιμένεις , αλλιώς πως θα αντέξεις την Υπαρξη σου?
Πως θα ελπίζεις ?
Η ζωή σου θα γίνει ανυπόφορη , αν δεν υπάρχει κάτι να περιμένεις .

Οι δύο αλήτες είναι εκεί και απλώς περιμένουν .
Περιμένουν τον Γκοντό , τον οποίο προσδοκούν να τους παρέχει τροφή και στέγη .
Στο μεταξύ , προσπαθούν να περάσουν την ώρα τους με κουβέντες , 
αστεία , παιχνίδια και μικροκαβγάδες .



Αυτό είναι η ζωή σου !
Καταπιάνεσαι με μικροπράγματα , το σπουδαίο πρόκειται να συμβεί αύριο .
Ο Γκοντό θα έρθει αύριο .
Σήμερα μπορείς να μαλώσεις , 
η γυναίκα με τον άντρα της , 
ο άντρας με την γυναίκα του , μικροπράγνατα , να κάνεις αστεία . 
Πλήξη και κενότητα .
Γιατί , δεν γίνεται τίποτα .
Και αυτό είναι το ρεφρέν , ακούς να λένε και να ξαναλένε ....
"Δεν γίνεται τίποτα "
Και έτσι παρηγορούνται   " Αύριο όμως θα έρθει "
Και η πραγματικότητα είναι οτι κανένας δεν τους έχει υποσχεθεί 
οτι αύριο θα έρθει , 
ποτέ τους δεν τον έχουν συναντήσει , είναι μια δική τους επινόηση .



Στην πρώτη πράξη , δύό ξένοι , ο Πόζο και ο Λάκης , πηδάν στην σκηνή .
Ο Πόζο είναι άνθρωπος του πλούτου και ο Λάκης 
ένας υπηρέτης που οδηγείται στην αγορά , για να πουληθεί .
Ο Πόζο μιλάει στους αλήτες για τις αρετές του Λάκη , 
η πιό αξιοσημείωτη από τις οποίες είναι οτι μπορεί να ΣΚΕΦΤΕΤΑΙ .
Για να τους το δείξει ο Πόζο χτυπάει το μαστίγιο και διατάζει τον Λάκη :
_ "Σκέψου ..."



Εκεί τότε ακολουθεί ένας μακρύς μονόλογος .
Ένας υστερικά ασυνάρτητος μονόλογος στον οποίο ανακατεύονται 
αποσπάσματα θεολογίας , επιστήμης , μόδας κ ομορφιάς , αθλητισμού , 
συνωστισμένης πολυμάθειας , 
που προκαλεί σύγχυση , μέχρι που άλλοι τρεις πέφτουν επάνω του και τον κάνουν να σωπάσει .

Αυτή είναι "η σκέψη σου "
Τι εννοείς ακριβώς όταν λές " σκέφτομαι "
¨Ενας ασυναρτητος μονόλογος , μέχρι να έρθει ο ΘΑΝΑΤΟΣ και να σε κάνει να σωπάσεις .

Όνειρο μέσα στο όνειρο ......


Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2011

Μπορείς να μιλήσεις για την θάλασσα σ’ ένα βάτραχο που ζει μέσα στο πηγάδι ?



Είναι αδύνατο να σε καταλάβει , επειδή διαφέρει η γλώσσα .

Μπορεί να έχεις ακούσει για αυτή την ιστορία .
Κάποτε ήρθε ένας βάτραχος από τον ωκεανό και πήδηξε μέσα σ’ ένα πηγάδι .
Γνωρίστηκε με τον βάτραχο του πηγαδιού και αυτός τον ρώτησε :
_ από που έρχεσαι ?
Από τον ωκεανό , απάντησε ο βάτραχος του ωκεανού
_είναι πιό μεγάλος από αυτό το πηγάδι ?
Φυσικά και είχε αμφιβολία στο μυαλό του και υποψία στα μάτια του , πως μπορεί να είναι οτιδήποτε μεγαλύτερο από αυτό που ΕΓΩ ΖΩ .
Γέλασε ο βάτραχος του ωκεανού και του λέει :
_ είναι δύσκολο να πεις οτιδήποτε , επειδή δεν υπάρχει μέτρο

_Τότε θα σου δώσω εγώ κάποιο μέτρο , λέει ο βάτραχος του πηγαδιού και πηδά το ένα τέταρτο από το ύψος του πηγαδιού .

_ Γέλασε ο άλλος και του είπε , όχι , πιό μεγάλος !

Πηδά τότε το μισό του πηγαδιού και ρωτά , τόσο ?

_ ξαναγέλασε ο βάτραχος του ωκεανού και του λέει , όχι , πιό μεγάλος .

Πηδά τότε όλο το ύψος του πηγαδιού και του λέει  με καμάρι ,
εε! Τώρα δεν μπορείς να πεις όχι .
_ θα σε πληγώσω και δεν θέλω να είμαι προσβλητικός , αλλά η απάντηση είναι ακόμη όχι , είναι μεγαλύτερος .

Φύγε από εδώ ψεύτη , πως μπορεί να είναι μεγαλύτερος από το πηγάδι μου .

Όποτε έχεις αμφιβολία , είναι ο πηγαδίσιος σου ο βάτραχος μέσα σου  
Τίποτα δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερο από εσένα .
Τίποτα δεν μπορεί να είναι εξυπνότερο από εσένα
Τίποτα δεν μπορεί να είναι πιό Άγιο από εσένα
Τίποτα δεν μπορεί να είναι πιό σωστό από εσένα .
Γι’ αυτό συνεχίζεις και απορρίπτεις ότι σωστό και όποιον σωστό σε πλησιάζει .
Είσαι αναγκασμένος να το κάνεις , γιατί αυτοί έρχονται από τον ωκεανό .
Φέρνουν ένα μήνυμα από το  Άπειρο και εσύ έχεις την δική σου μιζέρια .

Δεν πρέπει όμως να είσαι σκληρός με τον πηγαδίσιο βάτραχο .
Τι άλλο μπορεί να κάνει ?
Ποτέ δεν πήγε στον ωκεανό , άρα δεν μπορεί και να τον συλλάβει .
Ζει μέσα σ’ ένα πηγάδι τόσο πολύ καιρό που ακόμα και τον ουρανό όταν κοιτάει , τον βλέπει σαν στρόγγυλο παράθυρο .
Ακόμη και ο ουρανός δεν είναι μεγαλύτερος από το πηγάδι του .

Αυτός είναι ο λόγος που κάποιοι δεν μπορούν να μιλήσουν γι΄αυτά που ξέρουν .
Διαφέρουν οι γλώσσες .
Οι Βούδες λένε :
Ότι λέμε μόνο και μόνο λέγοντας το , γίνεται ψεύτικο .
Η Αλήθεια δεν λέγεται .
Και αυτό που μπορεί να ειπωθεί , δεν φαίνεται πιά αληθινό .
Αυτό είναι το πρόβλημα και όχι η αλήθεια .
Εσύ είσαι το πρόβλημα και η γλώσσα του πηγαδιού σου , όχι η αλήθεια .

Η Αλήθεια μπορεί να λέγεται μόνο ανάμεσα σε δυό Βούδες .
Αλλά τότε δεν υπάρχει η ανάγκη να μιλούν γι’ αυτήν .

Γι’ αυτό σου λέω
Η Αλήθεια είναι σιωπή !

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

Φαντάσου μια ήρεμη , μια γαλήνια λίμνη . μια σιωπηλή λίμνη χωρίς κύματα .


                       Όπως το ήρεμο νερό ταράζεται από τον άνεμο ,
                                Γυρίζει σε κύματα και στροβιλίζεται,
                              Έτσι και ο βασιλιάς σκέφτεται τον Πάρι,
                           Με πολλούς τρόπους, αν και είναι ένας άνθρωπος ,




Ύστερα έρχεται ένας μεγάλος άνεμος και αρχίζει να παίζει με την επιφάνεια της λίμνης και η λίμνη ταράζεται και σηκώνονται χίλια δυο κύματα .
Πριν από μια στιγμή , η αντανάκλαση της πανσέληνου ήταν εκεί και την έβλεπες .
Τώρα δεν είναι .

Το φεγγάρι συνεχίζει να αντανακλάται , μα σε χίλια δυο κομμάτια.
Όλη η λίμνη είναι ασημένια από την αντανάκλαση , αλλά δεν μπορείς να δεις την πραγματική αντανάκλαση , γιατί η επιφάνεια είναι ταραγμένη .



Ο Πάρις λέει στο βασιλιά  :

Αυτή είναι η κατάσταση του παραπλανημένου μυαλού .
Αυτή είναι η κατάσταση ανάμεσα σε βούδα και μη-βούδα
Αυτή είναι η κατάσταση ανάμεσα στον σωστό και νομίζω-σωστό .
Βούδας είναι εκείνος που δεν τον σκορπίζει ο άνεμος
Αυτός ο άνεμος  ονομάζεται  επιθυμία , ονομάζεται φήμη .
Το έχεις παρατηρήσει , όταν υπάρχει επιθυμία ή κάποια φήμη , υπάρχουν χίλια δυο κύματα στην καρδιά σου . 
Η συνειδητότητα  σου ταράζεται και αναστατώνεται .


Όταν σταματάει η επιθυμία ή η φήμη , είσαι ήρεμος , βρίσκεσαι σε Ειρήνη , βρίσκεσαι σε Γαλήνη με τον εαυτό σου . 
Η επιθυμία και η φήμη είναι ο άνεμος στο μυαλό σου που δεν αφήνει να αντανακλαστεί η πραγματικότητα .



Του λέει  :
Το μυαλό σου είναι πολύ αναστατωμένο από τις φήμες , έχει φυσήξει πολύς άνεμος στην επιφάνεια του μυαλού σου . Δεν θα μπορείς να με δεις . Αν και είμαι ένας , το μυαλό σου με αντανακλά σε χιλιάδες κομμάτια .


Αυτό ήταν αλήθεια .

Ο Πάρις μπορούσε να δει μέσα στο βασιλιά . Ο βασιλιάς τα είχε χαμένα .
Από την μια σεβόταν τον Πάρι , τον εμπιστευόταν πάντοτε , ήξερε πως δεν μπορεί να κάνει λάθος , μα από την άλλη , τόσοι έντιμοι άνθρωποι , αξιοσέβαστοι, πλούσιοι , πολυμαθείς , ήρθαν και του ανέφεραν
-          κάνει λάθος
-          είναι τρελός
-          είναι διεστραμμένος
-          ζει με μια κοπέλα φτηνή , μπορεί και λεσβία
-          έχει ξεχάσει όλες τις Γραφές , δεν διαβάζει πλέον , δεν ψέλνει , ούτε καν διαλογίζεται , ασχολείται με άσχημες πράξεις .


ο Πάρις κοίταξε στα μάτια τον Βασιλιά και του είπε :
έτσι και ο βασιλιάς σκέφτεται για το Πάρι , με πολλούς τρόπους , αν και είναι ένας άνθρωπος …….

Αν και ο Πάρις είναι ένας άνθρωπος …είμαι σαν την πανσέληνο, 
μα η λίμνη σου είναι ταραγμένη .


Γι αυτό σε παρακαλώ , αν θέλεις να με καταλάβεις δεν υπάρχει τρόπος να με καταλάβεις άμεσα . Ο μόνος τρόπος να με καταλάβεις είναι να σταματήσεις τον άνεμο που φυσάει στην επιφάνεια του μυαλού σου ….. ύστερα  βλέπεις .


Δεν μπορώ να σε πείσω γι αυτό που συμβαίνει , εκτός αν μπορέσεις να το δεις εσύ .

Συμβαίνει , είναι εκεί . 
Είμαι εδώ , στέκομαι μπροστά σου .
Είμαι ένας άνθρωπος , αλλά μπορώ να δω ότι με βλέπεις σαν είμαι οι χίλιοι που γνώρισες .

Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

Κοιμάσαι στον ύπνο σου , κοιμάσαι και στον ξύπνιο σου ..


ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ  ΝΑ  ΚΑΤΑΛΑΒΕΙΣ  

ΤΙ    ΕΙΝΑΙ   ΑΥΤΟΣ    Ο     ΥΠΝΟΣ



Τι είναι αυτός ο ύπνος ????
όταν αρχίσεις να τον καταλαβαίνεις τότε θα αρχίσεις να ξυπνάς .
Ο ύπνος σου ξεκινά από το μυαλό σου .
Πως λειτουργεί ??? 
Ποιος είναι ο μηχανισμός του ????

Θα έχετε ακούσει ότι το μυαλό βρίσκεται πάντα ή στο παρελθόν ή στο μέλλον .
Και έτσι λειτουργεί .
Ποτέ στο παρόν .
Tο μυαλό δεν μπορεί , του είναι τελείως αδύνατο να βρίσκεται στο παρόν .
Όταν εσύ βρίσκεσαι στο παρόν το μυαλό σου δεν είναι εκεί , γιατί μυαλό σημαίνει ΣΚΕΨΗ .

Μπορείς να σκεφτείς το παρόν ???

Μπορείς μόνο να σκεφτείς το παρελθόν που έχει γίνει ήδη μέρος της μνήμης και το μυαλό  μπορεί να το επεξεργάζεται .
Μπορείς επίσης να σκεφτείς πάνω στο μέλλον που δεν έχει φτάσει ακόμη να γίνει παρόν και το μυαλό μπορεί να κάνει όνειρα γι’ αυτό .

 Το μυαλό δύο πράγματα μπορεί να κάνει .
Να κινείται στους απέραντους χώρους του παρελθόντος και του μέλλοντος .
Μπορεί το μυαλό να κινηθεί στον ανύπαρκτο χώρο του παρόντος ????
Είναι μια διαχωριστική γραμμή το παρόν που χωρίζει το παρελθόν και το μέλλον .
Μπορείς να βρίσκεσαι στο παρόν , αλλά δεν μπορείς να το σκεφτείς .

Η σκέψη χρειάζεται χώρο για να αναπτυχθεί .
Οι σκέψεις είναι σαν τα πράγματα  , να το θυμάσαι αυτό .
Οι σκέψεις είναι αντικείμενα και έχουν υλική υπόσταση .
Δεν είναι πνευματικές , γιατί η διάσταση του πνευματικού υπάρχει μόνο όταν δεν υπάρχουν σκέψεις .
Κοιτάς τον ήλιο που ανατέλλει και λες –τι ωραία ανατολή –
Η αντικειμενική εμπειρία έχει ήδη περάσει και έχει γίνει παρελθόν και το μυαλό  ξέρει ήδη ότι είναι μνήμη .

Και τι μπορείς να σκεφτείς ??????? 
 ΤΙΠΟΤΑ

Μπορείς να ανατείλεις και εσύ μαζί του , αλλά δεν μπορείς να σκεφτείς .

Βλέπεις ένα λουλούδι όμορφο – μπορείς να γίνεις λουλούδι , να γίνεις ένα μαζί του – αλλά δεν μπορείς να σκεφτείς .
Μόνο ένα μπορεί να υπάρχει στο παρόν .
Γι’ αυτό στο απόλυτο παρόν είσαι ουσιαστικά ανύπαρκτος , εσύ είσαι το λουλούδι και το λουλούδι είναι εσύ .
Ξαφνικά τα σύνορα χάνονται και όταν δεν υπάρχει σκέψη , τότε ποιος είναι το λουλούδι και ποιος είναι αυτός που το παρατηρεί .???
Ο παρατηρητής γίνεται παρατηρούμενος .
Ξαφνικά δεν είστε δύο , είστε ένα .
Μόλις αρχίσεις να σκέφτεσαι , γινόσαστε πάλι δύο .

Το ίδιο συμβαίνει και όταν συνυπάρχεις με τον εραστή σου .
Είναι τόσο όμορφο να είσαι εδώ και τώρα .
Είναι τόσο έντονο, καμιά σκέψη δεν μπορεί να διαπεράσει αυτή την ένταση .
Και η πόρτα του παρόντος είναι πολύ στενή .
Δύο δεν μπορούν να την περάσουν , μόνο σαν ένας μπορούν

Όταν φτάσεις για πρώτη φορά να βρεθείς στο παρόν , είσαι για πρώτη φορά πνευματικός .
Αλλά επειδή δεν έχεις γνωρίσει την διάσταση αυτή , ο Ηράκλειτος θα πει ότι κοιμάσαι , ότι δεν είσαι συνειδητός .

Στο παρόν κάθε κίνηση προς το παρελθόν ή προς το μέλλον σταματά .
Αυτό δεν σημαίνει ότι είσαι στατικός .
Αρχίζει μια καινούργια κίνηση , η κίνηση σε βάθος.

Υπάρχουν δύο ειδών κινήσεις .
Η οριζόντια , που γνωρίζεις καλά και είναι η κίνηση του Αριστοτέλη και της λογικής από το Α στο Β στο Γ.
Και η κάθετη κίνηση από το Α στο Α1 στο Α2 στο Α3.
Αυτό είναι και το νόημα του σταυρού του Ιησού .
Ένα σταυροδρόμι δύο κινήσεων .
Όσοι διαλογίζονται βαθιά , αργά ή γρήγορα φτάνουν στο σημείο αυτό και τότε φοβούνται γιατί νοιώθουν να ανοίγει μια άβυσσος μπροστά τους .
Η καινούργια κίνηση μοιάζει με θάνατο .
Η μετάβαση από την οριζόντια γνώριμη κίνηση στην κάθετη κίνηση – είναι πραγματικός θάνατος  .

Να θυμάσαι αυτά τα λόγια .
Στην οριζόντια κίνηση , κινείσαι γιατί υπάρχει κίνητρο – χρήμα , εξουσία , κύρος ή ακόμη και θεός - .
 Η κίνηση που έχει κίνητρο είναι ύπνος .
Κίνηση χωρίς κίνητρο σημαίνει συνείδηση .
Κινείσαι γιατί η κίνηση είναι ζωή
Γιατί η ζωή είναι ενέργεια  και
Η ενέργεια κίνηση
Δεν υπάρχει σκοπός στην κίνηση , δεν κυνηγάς κάποιο τέρμα
Δεν υπάρχει στόχος έξω από την κίνηση .
Ένας Ιησούς ζει
Ένας Βούδας ζει
Ένας Ηράκλειτος ζει
Αλλά με μια διαφορετική κίνηση .

Όπως έλεγε ο Ιησούς « άφησε τους νεκρούς να θάψουν τους νεκρούς τους «
Το παρελθόν είναι νεκρό δεν υπάρχει .
Γιατί αναμασάς το παρελθόν σου ????                       
Γιατί ανησυχείς για το παρελθόν σου ????
Είσαι τρελός ???
Δεν υπάρχει παρελθόν , μόνο το μυαλό σου υπάρχει, είναι μόνο μνήμη .
Το μέλλον ???
Δεν  έχει υπάρξει ακόμη .
Γιατί το σκέφτεσαι ????
Πως μπορείς να σκέφτεσαι κάτι που δεν έχει υπάρξει ακόμη ???
Μπορείς να προγραμματίσεις για το μέλλον ????
Ότι και να σχεδιάσεις δεν πρόκειται να συμβεί , και θα απογοητευθείς , γιατί το Όλον έχει το δικό του σχέδιο για σένα .
Η Ύπαρξη είναι σοφότερη από σένα .
Το Όλον είναι σοφότερο από το μέρος .

Ότι και να κάνεις θα είναι αμάρτημα γιατί θα χάσεις αυτή τη στιγμή .
Και όταν χάνεις την στιγμή , σου γίνεται συνήθεια και χάνεις συνέχεια , οπότε και όταν το μέλλον έρθει και γίνει παρόν πάλι θα το χάσεις , γιατί όταν θα είναι εδώ εσύ θα είσαι στο μέλλον .
Θυμήσου τα λόγια του Ιησού
«Μην μεριμνάτε για κανένα ούτε για τους εαυτούς σας «

Ο χρόνος είναι ο κόσμος
Η αιωνιότητα είναι ο Θεός
Ο κόσμος κινείται οριζόντια 
Ο Θεός κινείται κάθετα
Και συναντιούνται σ’ ένα σημείο – εκεί σταυρώθηκε ο Ιησούς – και αυτό το σημείο είναι το εδώ και  το τώρα

Θα ξεφύγεις πολλές φόρες αν προσπαθήσεις να ζήσεις  το παρόν και όσες φορές κινηθείς προς το παρελθόν θα νοιώσεις ένοχα , αλλά και προς το μέλλον να φύγεις πάλι ένοχα θα νοιώσεις .
Το μυαλό είναι πονηρό και δεν σε αφήνει να ξεφύγεις από το παλιό σου παιχνίδι .
θα νοιώσεις ότι αμάρτησες αυτό είναι η ενοχή .

Όποτε όμως ξεφεύγεις στο παρελθόν ή στο μέλλον να ΘΥΜΑΣΑΙ

Να μην κλαις  - ξέχασα πάλι
Να έχεις υπομονή
Απλώς , όταν παρεμβάλλονται οι σκέψεις γύρνα σ’ αυτό που κάνεις ( μπάνιο , περίπατο , αν τρως φάε , κ.λ.π.)
Γύρνα στο παρόν χωρίς να το κάνεις πρόβλημα
ΑΘΩΑ
Μην προσπαθείς ένταση γύρω από την προσπάθεια σου
Ξαναρχίνα ,
Ο Θεός δεν βιάζεται
Η αιωνιότητα έχει αιώνια υπομονή
                                                             ΞΑΝΑΡΧΙΝΑ
                                                         ΑΥΤΟ   ΕΙΝΑΙ  ΟΛΟ

Θα ξεφύγεις πολλές φορές , αυτό είναι σίγουρο
Αλλά μην δίνεις σημασία σ’ αυτό , δεν είναι αυτό το ζήτημα .
Το ζήτημα δεν είναι ότι ξέφυγες στο παρελθόν ή στο μέλλον
Το ζήτημα είναι ότι όσες φόρές ξέφυγες , τόσες φορές ξανακέρδισες
Τις φορές που ξανακέρδισες να θυμάσαι
Και θα δεις ότι θα αρχίσεις να γίνεσαι συνειδητός , αφού η απόσταση στα μπρος και πίσω θα μικραίνει .
Και η πλάνη χάνεται
Η αυταπάτη υπάρχει  μόνο και μόνο επειδή κοιμάσαι .
Είσαι χωρίς συνείδηση .

Το ίδιο συμβαίνει και στα όνειρα .
Όσο διαρκεί το όνειρο είναι τόσο αληθινό .
Έχεις σκεφτεί ποτέ μέσα στο όνειρο ???
Αυτό είναι αδύνατο .
Το αδύνατο συμβαίνει μέσα στο όνειρο και δεν μπορείς να το αμφισβητήσεις .
Στο όνειρο είσαι εύπιστος , είναι όλοι σαν τα παιδιά , πιστεύουν ότι και αν συμβεί .
Βλέπεις την γυναίκα σου να έρχεται και ύστερα μεταμορφώνεται σε άλογο .
Για μια στιγμή σκέφτεσαι πως είναι δυνατόν ???
Το όνειρο είναι εμπιστοσύνη , είναι πίστη.
Δεν αμφισβητείς μέσα στο όνειρο .
Μόλις αρχίσεις να αμφιβάλλεις μέσα στο όνειρο , οι κανόνες του ονείρου παραβιάζονται .
Το όνειρο αρχίζει να σβήνει .


Αν έστω και για μια φορά μπορέσεις να θυμηθείς ότι πρόκειται για όνειρο , το χτύπημα αυτό θα σκορπίσει το όνειρο και θα βρεθείς ξύπνιος .


Αυτός ο κόσμος που βλέπεις γύρω σου δεν είναι ο πραγματικός κόσμος .
Όχι ότι δεν υπάρχει .
Υπάρχει αλλά τον βλέπεις πίσω από ένα πέπλο ύπνου .
Ανάμεσα σε εσένα και στην ατελή συνείδησή σου .




Μια μέρα κάποιος γύρισε στο σπίτι του τύφλα στο μεθύσι.
Την ώρα που έκλεινε η πόρτα του ανσασέρ μπόρεσε και τρύπωσε μέσα .
Το ανσασερ ήταν γεμάτο κόσμο , ο οποίος από την αναπνοή και το τρύκλισμα κατάλαβε ότι ήταν σουρωμένος .
Αυτός προσπάθησε να το παίξει αδιάφορος , αλλά ένοιωσε άσχημα που τον κοιτούσαν όλοι .
Ξαφνικά ξέχασε που βρισκόταν και είπε
« θα αναρωτιέστε φυσικά , γιατί σας κάλεσα όλους εδώ , να σας μιλήσω «

Το πρωί που ήταν καλά θα γέλασε και ο ίδιος , αν το θυμήθηκε , όπως και εσυ .

Όλη η ζωή σας γίνεται φιλοσοφία και γνώση .
Και τι είναι φιλοσοφία  ????

Συνέβη στην κόρη κάποιου που ξυπνούσε κάθε πρωί με πονοκέφαλο και  αφού πήγε σε γιατρούς  χωρίς να γίνει τίποτα , πήγε να ρωτήσει αυτούς που λεν σοφούς .
Εκείνος ο σοφός έκλεισε τα μάτια  και όταν τα άνοιξε ρώτησε
« μήπως πίνει γάλα πριν πέσει για ύπνο ???? «
« Ναι « απάντησε ο πατέρας της .
Λοιπόν , βρήκα τι έχει
Όταν δίνεις γάλα στο παιδί , το παιδί στριφογυρνά στον ύπνο του
Όλη νύχτα και από το κούνημα το γάλα γίνεται γιαούρτι,
Το γιαούρτι γίνεται τυρί και το τυρί βούτυρο
Το βούτυρο γίνεται πάχος , το πάχος ζάχαρη και  η ζάχαρη τέλος γίνεται οινόπνευμα .
Και φυσικά το πρωί , το παιδί έχει πονοκέφαλο .

Αυτό είναι οι φιλοσοφίες
Μερικές εξηγήσεις για πράγματα που δεν μπορούν να εξηγηθούν .
Είναι σαν τα ηρεμιστικά φάρμακα για να κοιμάστε καλύτερα .



Αυτή είναι η διαφορά ανάμεσα στη φιλοσοφία και στη θρησκεία .
Η φιλοσοφία είναι ηρεμιστικό
Η θρησκεία ταρακούνημα
Η πρώτη σε βοηθά να κοιμηθείς
Η δεύτερη σε ξυπνά

Σήμερα η ψυχανάλυση αναρωτιέται πως το μυαλό κατασκευάζει τόσο γρήγορα στον ύπνο του , λύσεις για προβλήματα .
Βάλε το ξυπνητήρι σου στις 4 τα χαράματα χειμώνα .
Την ώρα που θα χτυπά , εσύ θα ακούς καμπάνες εκκλησίας .
Το μυαλό λέει δεν είναι ξυπνητήρι , είναι οι καμπάνες της εκκλησίας .
Όλα εξηγήθηκαν , και εσύ θα βυθιστείς στον ύπνο σου ξανά.

Αυτό κάνουν οι φιλοσοφίες και γι’ αυτό υπάρχουν τόσες πολλές , γιατί ο καθένας θέλει και διαφορετική εξήγηση .
Η εξήγηση που βοηθά κάποιον να κοιμηθεί ήσυχα , ίσως να μην βοηθά εσένα .
Και λέει ο Ηράκλειτος 
- ξεχνούν και δεν προσέχουν ότι συμβαίνει γύρω τους στο ξύπνιο τους οι άνθρωποι όπως στον ύπνο τους –

Πάρα πολύ ενοχλούσε ο Ηράκλειτος τον Αριστοτέλη .
Βρήκε λοιπόν ο Αριστοτέλης ότι αυτός ο άνθρωπος πρέπει να ήταν μάλλον βλαμμένος .
Μάλλον έπεφτε βαρύς για το κεφάλι του Αριστοτέλη .
Ο Αριστοτέλης κινείται στο οριζόντιο επίπεδο και είναι και πρώτος , ενώ ο άλλος προσπαθεί να σε σπρώξει στη άβυσσο .
Ο Αριστοτέλης κινείται στο καθαρό έδαφος της λογικής , ενώ ο άλλος στο μυστήριο.
Λέει λοιπόν ο Αριστοτέλης
« αυτός ο Ηράκλειτος έχει βλάβη βιολογική , αλλιώς γιατί επιμένει ότι υπάρχει αρμονία των αντιθέτων ??? 
Τα αντίθετα είναι αντίθετα .
Η ζωή είναι ζωή και ο θάνατος είναι θάνατος .
μην μπερδεύεται τα πράγματα  «
Για τον Αριστοτέλη ο Ηράκλειτος έχει μεγάλο μπέρδεμα στο κεφάλι του .
Έτσι θα σας φανεί και εσάς , γιατί ο Αριστοτέλης μονοπωλεί όλα τα Δυτικά πανεπιστήμια και τις σχολές του κόσμου .
Σήμερα διδάσκεται η λογική και όχι το μυστήριο.
Παντού σας διδάσκουν να είστε ορθολογιστές και όχι μυστικιστές .
Το Α είναι Α και το Β είναι Β
Ποτέ το Α δεν είναι Β

Αλλά στην άβυσσο του καθέτου τα σύνορα συναντώνται και διαπλέκονται
Ο   άνδρας     είναι      γυναίκα
Η   γυναίκα    είναι     άνδρας
Το σωστό      είναι      λάθος
Το λάθος       είναι      σωστό
Το σκοτάδι    είναι      φως
Το φως          είναι      σκοτάδι
Η  ζωή           είναι      θάνατος
Ο  θάνατος    είναι      ζωή
Έτσι ο Θεός είναι μυστήριο , όχι συλλογισμός
Καμία απόδειξη δεν μπορεί να δοθεί σχετικά με το Θεό
Οι αποδείξεις υπάρχούν στο οριζόντιο επίπεδο .